Äntligen en uppdatering

Vart har jag tagit vägen? Det har varit väldigt tyst här på sistone.
 
Nu kommer dock en liten uppdatering.
 
Jag kan erkänna att vågen fortsätter uppåt och jag MÅSTE stoppa mig själv. Jag lever inte sunt! Jag är dock inte helt urspårad men vi äter godsaker varje kväll och frukostarna på helgerna är inte att leka med.
 
Nu till något annat. I torsdags gjorde jag ett test på sjukhuset. Något typ av sockerbelastningstest som man ska göra om man är gravid och överviktig. Då tog dom ett "stick i fingret" och sedan fick jag dricka någon läskigt "drink". Efter det skulle jag vila i två timmar och sedan tog det ett nytt "stick i fingret". Testet gick bra och jag hade bra resultat. Kvinnan som hjälpte mig var dock lite fundersam. Hon pratade som att jag visste vad det här var för typ av test och till slut frågade hon mig varför jag gjorde det här testet. Jag blev lite paff och svarade till slut - för att jag är tjock. Då såg hon förvånad ut och sa att det tyckte hon inte. Hon sa att de som brukar göra det här testet brukar vara betydligt större. Sedan sa hon att man iofs kan väga mer än man ser ut. Jag sa att jag var på precis på gränsen för att göra ett sådant här test så vi skulle göra ett för säkerhets skull. Nu känns det skönt att det är gjort och att allt såg bra ut. Det kändes även lite gulligt att hon sa sådär. Varje lite tillstymmelse till positiv kommentar värmer!
 
Nu till det här med att blogga. Ska jag verkligen fortsätta med det? Det känns lite som ett måste och då är det ju inte särskilt kul.... jag får fundera på hur jag vill göra.

Kommentarer
Postat av: Annika

Om det inte känns roligt ska du såklart inte blogga vidare, men jag tycker i alla fall om att läsa din blogg!=) så det vore också kul om du fortsätter.

2015-12-02 @ 09:23:02
URL: http://enoviktigblogg.blogspot.com
Postat av: CG

Blogga eller inte blogga, det är frågan... Känner lite detsamma....
Skriver vi för andra eller för oss själva?

Skönt att testet visade bra resultat! Allt kommer gå bra ska du se :-)

Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0