Vad är det för fel?

Fy fan vad jag inte mår bra just nu! Jag vet inte riktigt vad problemet men jag är på gränsen till att bryta ihop! Idag har jag väl måndagsångest som vanligt men det är verkligen extra tungt idag! Imorse låg jag t.om. och tänkte och räknade på när jag skulle kunna få gå hem om jag säger upp mig idag. Sedan insåg jag att det inte är särskilt stor skillnad jämfört när jag ändå kan gå hem eftersom det kommer att vara dags att föda barn. Hur som helst vore det inte smart... men oj så lockande! Känslan av att gå in till chefen och säga orden...
 
Oavsett så vet jag inte vad som är vad. Det känns som att jag går lite på högvarv just nu. Jag kör fullt ös på alla fronter och trots att jag mår så dåligt över jobbet just nu har jag aldrig fått mer beröm! Kanske för att jag på något sätt lagt i en högre växel och ett skådespel för att överleva!? Jag känner mig samtidigt så psykiskt utpumpad och svag. Gråten är så nära (gråter i princip nu) och nästan varje torsdag när jag går hem för helgen gråter jag hela vägen till bilen och hela vägen hem. Det känns som att det är helt öppet rakt in i mitt innersta och jag kan inte stå emot alla känslor som väller över mig.
 
Beror det på graviditeten? Är det därför jag är extra känslig? Är det därför jag saknar motståndskraft? Jag vet inte. Jag vet bara att allt jag vill är att vara hemma med mitt barn. Jag vill inte vara här....

Kommentarer
Postat av: Annika

Usch, det är så jobbigt när jobbet ger ångest! Kram!

2015-11-09 @ 09:49:45
URL: http://enoviktigblogg.blogspot.com
Postat av: M

Du är inte på väg att gå in i väggen då? Hur är din arbetsbelastning nu jämfört med tidigare, när du inte varit lika "känslig"?

Svar: Jag har nog lite mer att göra nu men framförallt har jag ett riktigt tufft ärende som tär på mig psykiskt. Eller ja, allt tär psykiskt på ett annorlunda sätt.
Joline

2015-11-09 @ 17:34:44
URL: http://sockerkampen.wordpress.com
Postat av: CG

Låter inte bra :-( Kanske en kombination av graviditeten, för mycket att göra och kraven på allt man ska göra inför kommande föräldraledighet? Ibland rinner det över.... Att då ha bra kollegor o chef hjälper men om det inte finns, kan du får extra stöd via företagshälsovården? Vänner, släkt? Du behöver prata o få stöd INNAN du går in i väggen!
Ta hand om dig ♥


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0