Känslan när....

Känslan när jag vågar mig iväg på ett Bodybalancepass och det går jättebra!! Min kropp kändes stark och smidig och jag var inte alls i så dålig form som jag befarade. Jag kommer laddad med energi och känner mig hoppfull och taggad!
 
Känslan dagen efter när jag är jag går på kick-off med jobbet och går loss på fikabordet, lunchen och  eftermiddagsfikat för att slutligen hamna i soffan med en 200 g chokladkaka...
 
Det är väl så typiskt för en människa som tappat bort sig i sundhets/hetsätningsljungeln. Men idag är det en ny dag! Jag måste ta en måltid i taget och ta mig bort från att tänka "allt eller inget". Jag begär ju inte att jag ska "råbanta" jag vill bara få en mer rimlig levnadssituation!
 
Tänk så tokigt detta måste se ut i andra människors ögon, alltså sådana som inte har problem med maten. Å andra sidan, hur många har inte det om man tänker efter...

Kommentarer
Postat av: CG

Va´härligt att träningen gick bra! Så skönt när ett pass känns bättre än man befarat :-)
Att det sedan slank ner annat i magen är ju tråkigt men sånt som händer....

Som du skriver - ta en måltid i taget! Planera måltiderna :-) Om 3 av 5 måltider blir "bra måltider" så är det ju bättre än om alla 5 blivit sämre val.
Varje litet steg mot målet är viktigt och värdefullt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0