Anonym?

"Ibland bör man ha dåligt samvete och skuldkänslor för det man gör mot andra, det man gör mot sig själv kan ingen annan än du styra. Men att vara orättvis och osympatisk med vänner eller familj är definitivt något man kanske inte ska ha så lätt för att förlåta sig själv med?!"

 

Intressant.... Detta är en anonym kommentar som jag fick på mitt inlägg i andras ögon . Jag blir lite nyfiken på om detta verkligen är en okänd människa eller om det är någon i min närhet. Jag har nämligen lämnat ut denna bloggadress till några personer som jag känner...

 

Men det är klart att det kan vara en okänd person som helt enkelt blivit jäkligt sviken i sitt liv och tycker att jag kan få en känga för det.

 

Men det är bara så intressant med ordvalen i texten. Jag har ju skrivit texten väldigt stort och brett eftersom jag är en sån som har ångest än idag för saker som jag gjort när jag gick i långstadiet! Ändå är personen i sin kommentar väldigt specifik i sina ordval!

 

Ja, jag kan iaf inte låta bli att fundera, är det någon som är bitter på mig eller någon som är bitter på någon annan? Eller är det kanske någon som är riktigt jäkla bitter på sig själv!?


Kommentarer
Postat av: Pernilla Be

Usch, vad obehagligt att inte veta vem han/hon syftar på. Sådana kommentarer raderar du väl? Det skulle jag gjort. Jag fick en anonym ironisk kommentar häromdagen, den kastade jag direkt.

kram, pernilla be

2012-08-08 @ 17:50:46
URL: http://www.pernillasviktresa.wordpress.com
Postat av: Anna

Jag förstår inte alls när du skulle vaarit osympatisk mot andra? Jag förstår inte heller, och saknar all respekt, för människor som inte kan stå för vad de tycker. Vågar man inte stå för vem man är när man skriver en kommentar kan man skita i det. Det är lätt att gommar sig bakom anonymitet när man skriver illa om andra. Skit i den och skaka av dig! Du är absolut inte som beskrivs i den!

2012-08-08 @ 19:53:07
URL: http://kanelpinglan.wordpress.com
Postat av: Linda

Nej nu tycker jag du blundar för den här kommentaren för det var inte snällt att kommentera så här på ett anonymt sätt. Jag har också fått en del konstiga kommentarer. Har de i arkivet och har skrivit dem öppet som du gjort här. Kram

2012-08-08 @ 23:14:10
URL: http://goingsmaller.blogg.se
Postat av: smulan

Fegt att inte stå för sin kommentar. Skit i den du, den kommentaren gör den som skrev den till en ynklig liten person. Du jobbar med dig själv och är duktig och ska INTE behöva må dåligt för vad du gjort eller eventuellt gjort för flera år sen.
Vi gör alla misstag och kan råka såra nån person, men om man inte gjort det medvetet ska man inte behöva gå omkring i flera år och ha dåligt samvete för det.
Förlåt dig själv för det DU vet att du gjort fel och gå sen vidare på din resa.
Sköt om dig!

2012-08-09 @ 12:48:14
URL: http://blogg.amelia.se/smulan/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0